.

.

27.10.16

A Sad Day

Hari ni kami adakan farewell & welcoming party di pejabat. Mengucapkan selamat kepada yang pergi dan yang baharu datang.

Macam biasa, makanan banyak! Hehe kita memang meriah makan-makan ni.

Tapi hati sayu. Sejak pasti koordinator projek akan tamat kontrak, saya sudah dilanda melankoli. Sedih sangat. Menangis ketika memandu pulang dari pejabat.

Sedih kerana, ini majikan yang memilih saya berada di pekerjaan sekarang. Majikan saya 4 orang semuanya. Yang pertama berundur, bulan Disember. Yang kedua, Januari. Sayu. Pilu. Tapi tak terucap. Menangis tak ada airmata. Sebelum Disember, chief of the mission berganti. Tak terasa sangat masa tu.

Dari awal bekerja, satu persatu sensei mengakhiri kontrak. Yang mana tak pernah dibantu, tak rasa sangat. By the time flies, banyak yang saya kenal cara dan peribadi. Inilah yang membuatkan hati terasa kosong dengan ketiadaan mereka.

Koordinator projek ini, saya tak dapat tahan hati. Sedih sangat-sangat. Awal-awal lagi sudah saya lepaskan tangisan. Malah, saya dan rakan sekerja beriya carikan hadiah.

Tak hanya koordinator projek berganti, chief of the mission turut berganti. Tak ke double triple sedih?

Inilah hakikat kehidupan. Setiap pertemuan ada perpisahan. Saya amat menghargai kehadiran koordinator dan berterima kasih dengan segala tunjuk ajar. Saya akan merinduinya.

Tapi taklah saya menidakkan kehadiran dan kewujudan majikan-majikan baharu. Saya alu-alukan mereka, dan ada banyak lagi perkara yang perlu saya pelajari. Proses memecahkan ais masih lagi berjalan.

Terima kasih untuk yang pergi, selamat datang untuk yang baharu.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan jejak! :)