.

.

13.6.16

Diari Ramadan: 3

Malam ke-9.

Sedang mahu makan nasi, perut memulas angin. Gastrik. Dan mahu memuntahkan isi yang tidak diperlukan. Sedar saja, setiap hari perut masuk angin. Malah, Ramadan kali ni setiap malam makan ubat gastrik. Terpaksalah bazirkan makanan tadi. *nangis* mujur ada Makcik Jawaher tolong teman balik. Sob sob sob.

Ingat-ingat tak pernah jadi macam ni dah lepas peristiwa kuih sri kaya dicampur nescafe. Memulas tu ada lah, cuma tak seteruk tadi. Teruk macam tadi pun pernah tapi bukan waktu Ramadan.

Hari demi hari sibuk. Padahal Ramadan ni. Tilawah tak capai target. Walhal tahun lepas 4 juzuk sehari tu relaks je.

Rindu juga masjid KLCC. Terutama tadarus dan aircond ruang solat. Hahaha. Makanan tahun lepas memang out, tapi masjidnya hidup dan tak ada makcik mulut laser. Makcik garang tu je.

Terpaksalah ni tidur dulu baru terawih. Tapi kena solat Isyak dulu. Sisa sakit perut masih ada.

Ya Allah! Sihatkanlah perutku... Agar aku mampu berpuasa esok hari. Amin.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan jejak! :)