.

.

30 September 2024

149: Rabi'ul Awwal 1446H

 Masuk Rabi'ul Awwal, tahu lah umur sendiri bertambah setahun lagi. Orang sibuk bid'ahkan sambutan maulid, aku sibuk hitung amalan. Ahah!

Aku baru sihat dari batuk. Kali kedua dalam masa sebulan. Teruk? Teruk la sampai hilang suara. 

7 hari lagi genap setahun ji-no-sid yang berlangsung. Aku tak tulis apa-apa pun tentang Al-Qaid yang telah syahid pada 31 Julai lepas. Jadi bertangguh sebab nak letak gambar 3 sahabat yang telah syahid. Sampai sudah aku tak buat ulasan. Tapi lagu-lagu yang Al-Qaid duk nasyid tu jadi halwa telinga aku.

Apa pun, setiap hari adalah untuk bersyukur sambil menyusun kehidupan. Tak sangka kali ni lambat betul aku recover. Dalam kepala ni banyak benda nak buat.

Peringatan: Jangan lupa ganti puasa.

Dua malam lepas, aku selongkar kotak-kotak lama. Ya Tuhan, aku ingat dah kena campak semua.. jadi ni nak kena cari masa asingkan kertas yang nak dibuang. Aku rasa, aku nak simpan nota-nota akaun matrik. Sebab? Tu waktu paling gemilang... rapat gila dengan Madam Nik.

Tujuan buka kotak nak cari panduan guna excel. Aku tahulah aku simpan buku tu. Kotak mana pun aku tahu. Tapi ya lah, benda dah lebih 10 tahun.. padan muka aku. Mujur web3school tu ada lagi.

Ada manusia masuk hospital. Yang ni kena cerita dekat blog satu lagi. Hihihi.

Cukuplah buat tinggal jejak September kat sini.


Eh. Nak cerita pasal movie Hidden Figures (2016). Suka betul cerita ni. Yang penting, teori asas teknologi tu berguna tak kira lah maju mana dah kita. Aku pulak yang semakin tertinggal dengan trend. Ahahaha~

No comments: