.

.

31 July 2015

Bad Friday

6.44 am - bas T305 #MyRapidKL dari kedua-dua arah lalu depan mata. Tak dapat buat apa-apa.

Lebih kurang 25 minit kemudian, bas ke arah LRT Sri Rampai sampai tapi tak naik. LRT mutaakhir ini tidak meyakinkan. Maklumat yang disalurkan, 4 minit antara 2 tren. Hello! 7.30 adalah peak hours, ya! Tak kuasa!

7.17 am - bas ke arah Ukay Perdana tiba

7.25 am - tiba di Masjid Ridhuan, Hulu Klang, lintas jalan untuk naik bas U23.

Ada satu bas U23 sampai. Bas cuma ambil penumpang yang entah bila tiba di palang bas rapidkl. Saya yang kat depan sikit tidak dipeduli.

Lebih 1 jam dari saat keluar rumah, belum tinggalkan Lembah Keramat.

Pada masa yang sama, mesej si Nombor 5 melalui whats app. Tak sampai.

Bas U23 seterusnya tiba. Tak ambil pusing jam berapa. Yang pasti sampai ofis jam 8.20 pagi dalam keadaan angin yang tak baik.

Rakan meja sebelah sampai. Entah apa yang mahu diceritakan, potong cakapnya tak mahu dengar apa-apa. Tak marah siapa-siapa pun, just annoyed with ownself. Mood buruk. Tengahari pun tak keluar dan tak makan!

5.20 pm - nak balik. Sampai pagar belakang dah kunci pula padahal baru 5.25! Bengang! Dekat pagar elok je tulis tutup 5.30!

Patah balik keluar ikut pagar utama. Elok lintas jalan, terus dapat bas U23.

Malangnya perangai pengguna benar-benar mencabar sabar. Suka berdiri depan pintu. Penumpang lain mahu turun, berilah jalan! Bukan aku yang nak turun! Destinasi saya masih jauh... Memang kena bambu lah pengguna tersebut. Saya tahu beliau bukan warga Malaysia.

Dah jadi rutin naik bas jam berapa pun, 6.50 petang baru sampai Taman Permata.

Lebih 12 jam sehari di luar rumah kerana kerjaya. Penat! Sebab tu selalu kritik perkhidmatan awam.

No comments: